پایبندی اعضای شورای ششم به اصول معین شده در دو سال گذشته
نبض شهر: رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: ثبات در مدیریت، فساد ستیزی، حرکت در جهت اصلاح فرآیندها، ساماندهی نیروی انسانی، آموزش و توانمندسازی آنها و هم افزایی با سایر ارگانها از جمله اصول اعضای شورای ششم در این دو سال بود که اعضای شورا به آن پایبند بودند. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی […]
نبض شهر: رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: ثبات در مدیریت، فساد ستیزی، حرکت در جهت اصلاح فرآیندها، ساماندهی نیروی انسانی، آموزش و توانمندسازی آنها و هم افزایی با سایر ارگانها از جمله اصول اعضای شورای ششم در این دو سال بود که اعضای شورا به آن پایبند بودند.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اهواز، سیاوش محمودی عصر روز سه شنبه ۱۰ مرداد ماه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: چند اصل از ابتدای شروع به کار دورهی ششم شورای اسلامی تا کنون که دو سال از آن میگذرد چند اصل در اولویت اعضای شورای شهر بود که اولین آنها ثبات در مدیریت بود چرا که نبود آن در گذشته سبب آسیبهای زیادی به شهر شده و نتوانسته به جایگاه واقعی خود در میان کلانشهرها برسد.
وی افزود: فساد ستیزی، حرکت در جهت اصلاح فرآیندها، ساماندهی نیروی انسانی، آموزش و توانمندسازی آنها و هم افزایی با سایر ارگانها از جمله دیگر اصول اعضای شورای ششم بود، با توجه به نقش و ارتباطی که شوراها با ارکان جامعه دارند اگر به درستی عمل کنند اعتماد سازی و رضایتمندی عمومی در پی خواهد داشت و سبب تحکیم نظام اسلامی و مردمسالاری دینی خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با تاکید بر تلاش برای ایجاد و حفظ تعامل مدیریت شهری با رسانهها ادامه داد: برای انجام هر کار و رسیدن به اهداف نیازمند برنامهریزی هستیم، به جز دو دوره در هیچیک از دورههای گذشته طرح تفصیلی وجود نداشت اما با شروع به کار دوره ششم طرح راهبری اهواز ۱۴۰۵ با جدیت دنبال شد تا با تصویب آن شهرداری طی یک برنامه پنج ساله برنامهریزی داشته و بودجه سالیانه خود را بر اساس آن تنظیم کند.
وی با اشاره اینکه در دورههای چهارم و پنجم ۲۲ طرح تصویب شد، اضافه کرد: ۲۲ طرح در دو سال گذشته در شورای ششم تصویب شده که در یکی ای این طرحها شهرداری به ارائه برنامه پنج ساله ملزم شده است، از آنجایی که شهرداری یک نهاد مستقل عمومی است باید بودجه خود را از طریق درآمدزایی تأمین کند این بودجه در سال ۱۴۰۰ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که ۶۰ درصد آن محقق شد و در سال ۱۴۰۱ به ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد با تلاشهایی که صورت گرفت ۸۰ درصد آن محقق شد که در طول تاریخ شهرداری اهواز بی سابقه بود بودجه سال ۱۴۰۲ نیز با یک نگاه تحولی در دو بخش یکی ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه عمومی و ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه سرمایهگذاری به تصویب رسید.
محمودی با اشاره به انواع درآمدهای شهرداریها توضیح داد: در اهواز هزینه پروانه ساختمان کمتر از یک درصد هزینه ساخت بود این در حالی است که در سایر کلانشهرها بین ۵ تا ۷ درصد است، لذا تلاش شد با تغییراتی که ایجاد شده است این میزان به یک نیم درصد برسد و بر اساس قانون میزان افزایش عوارض نیز باید متناسب با تورم باشد.
«شناسایی ۱۲ شرکت آلاینده در حوزه اهواز»
وی با اشاره به شناسایی ۱۲ شرکت آلاینده در حوزه شهر اهواز، توضیح داد: اگر بخواهیم تا حدودی شرایط اهواز بهبود یابد نیازمند ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم که تنها ۳۰ هزار میلیارد تومان آن هزینه راه اندازی خط شماره یک قطار شهری خواهد بود.
وی ادامه داد: عوارض آلایندگی یکی از مواردی است که میتواند به این امر کمک کند در حالی که نزدیک به ۵۰ همت مطالبات شهرداریهای استان خوزستان در این حوزه است.
وی افزود: میزان طلب شهرداریهای استان از عوارض آلایندگی ۵۰ همت است که تنها ۸ همت آن پرداخت شده که درصد کمی از مطالبات شهرداریها است، از سال ۱۴۰۰ تا کنون با تصویب قانون، شرکتهای آلاینده باید یک درصد از مأخذ فروش خود را به عوارض آلایندگی اختصاص میدادند اما با تغییر قانون این میزان بر اساس میزان آلایندگی به ترتیب نیم، یک و یک و نیم درصد تغییر کرده است که با توجه به مفاد آن در عمل همه شرکتها نیم درصد را پرداخت خواهند کرد که از دیماه سال گذشته تاکنون به جز دو شرکت، سایرین هیچ پرداختی نداشتهاند.
رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه به جز شهرداری کمتر شرکتی به تعهد خود در خصوص کمربند سبز عمل کرد، گفت: ما به دنبال آلودگی شهر نیستیم اما اگر شرکت سبب آلودگی و ضرر و زیان به شهر شود باید هزینه آن را پرداخت کند چرا که عوارض آلایندگی حق شهر و شهروندان است و باید در حوزههای حمل و نقل و عمران هزینه شود.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید