حیات رسانه ها بدون اقتصاد امکان پذیر نیست
مسئول واحد تبلیغات ومطبوعات اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی تهران گفت : حیات رسانه ها بدون اقتصاد امکانپذیر نیست و اینکه در آمد رسانه ها تا چه حد متکی به ارگان های دولتی باشد مهم است . محمد سلیمانی تبار در حاشیه بیست وسومین نمایشگاه مطبوعات کشوری در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار نبض شهر […]
مسئول واحد تبلیغات ومطبوعات اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی تهران گفت : حیات رسانه ها بدون اقتصاد امکانپذیر نیست و اینکه در آمد رسانه ها تا چه حد متکی به ارگان های دولتی باشد مهم است .
محمد سلیمانی تبار در حاشیه بیست وسومین نمایشگاه مطبوعات کشوری در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار نبض شهر اظهار کرد : معاونت مطبوعاتی برای روزنامه های سراسری ونمایندگی آنها در استان ها تسهیلاتی دارد ولی برای نشریات محلی استانی باید رایزنی هایی انجام شود ودرحال تلاش هستیم در تهران دوهفته نامه ها ،ماه نامه ها وفصل نامه ها را به سمت روزنامه شدن سوق دهیم تا بتوانند بخشی از درآمد خود را از طریق جذب آگهی های دولتی تامین کنند .
سلیمانی تبار ، با اشاره به اینکه خانه مطبوعات شهرستان های تهران اوایل سال گذشته تشکیل شده است ؛ آمار خبرنگاران حومه تهران را ۲۰۰ نفر از ۱۵ شهرستان و اعضای خانه مطبوعات شهرستان های تهران را نیز ۸۰ نفر خواند که این آمار رو به افزایش است .
وی به بیان اقدامات مختلف خانه مطبوعات تهران برای خبرنگاران پرداخت و افزود: خانه مطبوعات تهران برای بیمه خبرنگاران با صندوق بیمه هنر رایزنی هایی انجام داده است . همچنین برای تسهیلات ارزان قیمت تا زیر ۵ میلیون تومان به خبرنگاران اقداماتی انجام داده ولی مسکن خبرنگاران همچنان مسکوت باقی مانده است .
مسئول واحد تبلیغات ومطبوعات اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی تهران بیان کرد : برگزاری دوره های آموزشی مقدماتی خبرنگاری از دیگر برنامه های ما برای خبرنگاران حومه تهران می باشد .
سلیمانی تبار گفت : با توجه به اینکه رسانه ها به لحاظ درآمدی قدرت پرداخت تسهیلات به خبرنگاران خود را ندارند لذا یکی از اهداف خانه مطبوعات این است که با مراکزی مانند صندوق اعتباری هنر وموسسات مالی ارتباط برقرار کند تا خبرنگاران را برای ارائه تسهیلات به این مراکز معرفی کند .
وی افزود: هیات مدیره خانه مطبوعات تهران با فرمانداری ها وشهرداری ها رایزنی هایی برای اهدای زمین به خبرنگاران یا تشکیل تعاونی مسکن خبرنگاران یا احداث مجتمع مطبوعاتی (که درآمد آن به خبرنگاران برسد) انجام داده است .
قدرت اجرایی هیات مدیره خانه مطبوعات با ارگان های مختلف برای تسهیلات به خبرنگاران مهم است /پایگاه های خبری همانند رسانه های چاپی باید شامل جذب آگهی شوند
این مقام مسئول درخصوص تسهیلات به پایگاه های خبری هم گفت : پایگاه های خبری مانند نشریات چاپی گستره توزیع ندارند ولی تاثیرگذاری خود را بر جامعه فرهنگی خواهند داشت بنابراین تسهیلاتی که به نشریات چاپی داده می شود به پایگاه ها هم تعلق می گیرد .
سلیمانی تبار توضیح داد : در آیین آگهی های دولتی بحث آگهی به پایگاه های خبری هم مطرح شده ولی این بحث کمی باید پررنگ تر شود و در نتیجه تلاش خانه مطبوعات حومه تهران با مسئولان معاونت مطبوعاتی میزان این مشارکت وجذب آگهی برای پایگاه های خبری درحال افزایش است .
این مقام مسئول افزود: قدرت اجرایی هیات مدیره خانه مطبوعات با ارگان های مختلف در میزان ارائه تسهیلات به خبرنگاران رسانه های چاپی و پایگاه ههای خبری بسیار مهم است لذا باید به روشی کارکرد که پایگاه های خبری هم شامل جذب آگاهی بشوند وبخشی از درآمد های آنان از این طریق تامین شود .
وی خاطر نشان کرد : همانطور که معاونت مطبوعاتی برای نشریات بالای ۵ نفر تسهیلات حق بیمه را می دهند هم اکنون برای پایگاه های خبری هم این دستور اجرایی است و ما آن را اجرا می کنیم .
کدخبرنگار : ۹۵۱۲۰۱
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید