جذب مخاطب به بهای سرکوب رسانه های استان شهید پرور خوزستان
«سفر به سرزمین مردمان بی رسانه» تیتری که روزنامه جام جم در سفر رییس صدا و سیما به خوزستان برای جلب نظر مخاطبان بعنوان تیتر اول استفاده کرد و از قبل همین تیتر برای سرکوب رسانه های خوزستان گام برداشت تا حداقل آمار پایین خوانندگان نشریه اش را بالا ببرد . اگر نگاهی به سیاست […]
«سفر به سرزمین مردمان بی رسانه»
تیتری که روزنامه جام جم در سفر رییس صدا و سیما به خوزستان برای جلب نظر مخاطبان بعنوان تیتر اول استفاده کرد و از قبل همین تیتر برای سرکوب رسانه های خوزستان گام برداشت تا حداقل آمار پایین خوانندگان نشریه اش را بالا ببرد .
اگر نگاهی به سیاست گذاری های خبری بیندازیم تا تحلیلی بر این تیتر داشته باشیم در می یابیم که اصل حرفه ای خبرنگاری که اصل بی طرفی و عدم اعمال نظر شخصی نویسنده در. درج مطلب و خبر است، در این تیتر رعایت نشده و استان خوزستان را به سرزمین بدون رسانه متهم کرده است .
اینکه مدیر مسئول این نشریه نظارتی بر این تیتر اول داشته یا نه که حتما داشته جای خود باقی است اما همین موضوع بیانگر کار غیر حرفه ای کردن از سوی این نشریه است.
آخر چگونه میشود که به راحتی تلاش و پشتکار رسانه های یک استان شهید پرور وهم مرز با کشور همسایه که نگاه نیز وخصمانه دشمنان نظام هر آن متمرکز بر نوع اخبار انتشار یافته رسانه های آن استان است و طراحی توطئه های مختلف بر ای ایجاد تفرقه بین مردم آن سرزمین است ، نادیده گرفته شود ؟ تنها جوابی که می توان به این رویکرد سیاسی روزنامه جام در چاپ این مطلب داشت همین نکته یعنی عدم رعایت اصول حرفه ای خبرنگاری و جذب بیشتر آمار مخاطب است ،چرا که اگر قرار باشد مدیر کل صدا و سیمای کشور به این نکات توجه میکرد ، مطمئنن اهداف کلان وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران برای کارکرد رسانه را باید نادیده گرفته می شد .
بنابراین با اطمینان کامل باید گفت این گونه تیترها نه تنها بر کارکرد رسانه های استان خوزستان اثر گذار نیست ، بلکه آنها را فعال تر هم می کند تا بتواند هوشمندانه تر از قبل کار حرفه ای خود را دنبال کنند.
شهرزاد امیری
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید