ارتقای سواد رسانه ای روابط عمومی ها گامی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال
پر واضح است که نقش پر اهمیت زیر ساخت ها و بسترهای اقتصادی کشور ما بر کسی پوشیده نیست و حتی در حوزه کلان اقتصادی حرف های بسیاری برای گفتن دارد و قطعا ارتقای سواد رسانه ای روابط عمومی های کشور در تبیین و شناخت مردم از بسترهای اقتصادی غیر قابل انکار است. همچنین باید […]
پر واضح است که نقش پر اهمیت زیر ساخت ها و بسترهای اقتصادی کشور ما بر کسی پوشیده نیست و حتی در حوزه کلان اقتصادی حرف های بسیاری برای گفتن دارد و قطعا ارتقای سواد رسانه ای روابط عمومی های کشور در تبیین و شناخت مردم از بسترهای اقتصادی غیر قابل انکار است.
همچنین باید اذعان کرد که درک درست از اقتصاد مقاومتی یک بازنگری ارزشمند برای توسعه بیشتر در آینده است و همانند برخی از کشورهای توسعه یافته که در گذشته چنین حرکتی را تجربه کرده اند.
همچنین باید تاکید کرد مباحث اقتصادی و تأثیر آن بر تمامی ابعاد جامعه موضوعی است که می بایست روابط عمومی ها ضمن تحلیل شرایط اقتصادی کشور برای پشت سر گذاشتن ساختار نادرست و دستیابی به اقتصاد پویا و توسعه نگر به ان مهم توجه ویژه ای کنند.
البته باید تصریح کرد پرداختن به موضوع مهم اقتصاد مقاومتی امری ضروری برای روابط عمومی ها است و با توجه به اینکه دشمنان ملت ایران با ایجاد اتاق فکر و هزینه های هنگفت در این زمینه همواره در تلاش بوده و هستند تا باعث درهم ریختگی اقتصاد ایران و در نهایت ضرباتی به کشور از طریق اقتصاد وارد کنند. بنابراین رهبر معظم انقلاب اسلامی با درایت، هوشمندی و بصیرت نامگذاری شعار سال با عنوان« اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» الحق و الانصاف نسخه ای کارساز برای عبور از این بحران ها تجویز کرده است که اگر همه مردم؛ مسئولان و به ویژه روابط عمومی ها به این مهم توجه کنند اقتصاد کشور شکوفا خواهد شد.
همچنین نباید از این نکته غافل ماند که کارشناسان روابط عمومی ها به عنوان کانون مهم نظام ارتباطی و اطلاع رسانی با استفاده از ابزار هنر و بهره وروی از دانش ارتباطات گرافیکی، فناوری اطلاعات وارتباطات جمعی، نقش تعیین کننده ای در افزایش آگاهی های عمومی جامعه، فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی دارند.
البته در تعریف روابط عمومی و تأمل در آن، نشان می دهد که غایت فعالیت های روابط عمومی، اقناع مردم (به ویژه مخاطبان سازمان مربوط) و جلب رضایت آنان است. بنابراین، می توان گفت که در اصل، یکی از فلسفه های مهم ایجاد روابط عمومی، تنظیم روابط سازمان با مردم است و اگر سازمانی را بتوان بی نیاز از ارتباط با مردم، تنظیم و سازماندهی آن تصور کرد، می توان مدعی شد که آن سازمان، نیاز چندانی به داشتن واحدی به نام “روابط عمومی” ندارد.
همچنین باید اظهار کرد که روابطعمومی نوین در سازمانها به تدریج به جایگاه واقعی خود به عنوان محور اصلی تولید و انتقال پیامهای سازمان به جامعه ذینفعان دست یافته است و اهمیت این مهم در فرآیند اطلاع رسانی، ارتباط، همفکری، تفاهم و تعامل با سرمایه گذاران و سایر مخاطبان با توجه به وظائف، اهداف و ماموریت های تخصصی روابط عمومی ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا در سطح سازمان ها تنها روابط عمومی است که می تواند ابعاد مختلف یک سرمایه گذاری را با در نظر گرفتن ویژگی های مخاطبان در اسرع وقت و با بیانی ساده یا تخصصی از طریق رسانه ها به آگاهی عموم مردم و صاحب نظران و مخاطبان اصلی برساند.
و در پایان ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که با توجه به برگزاری ششمین کنفرانس روابط عمومی سالیانه آموزشی،تخصصی روابط عمومی های استان خوزستان روابط عمومی ها می بایست دارای اطلاعات وسیعی از ابعاد مختلف سرمایه گذاری ها به دست بیاورند تا این اطلاعات زمینه ساز طراحی و اجرای برنامه های ارتباطی جهت اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی و بازاریابی برای سرمایه گذاران محسوب می شود تا بتوانند گام موثری در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال کنند و در همین راستا تعامل، همفکری و همکاری مستمر با واحدهای مرتبط با جذب سرمایه گذار داشته و ضمن راه اندازی بانک های اطلاعاتی تخصصی، پاسخ دهنده ای حرفه ای به سوالات سرمایه گذاران باشند که امیدواریم این مهم در استان زرخیز خوزستان محقق گردد.
حسین عبدالعزیزی
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید