پست مکلف به ایجاد سالانه ۲ هزار دفتر ICT در روستاها است
معاون فنی شرکت ملی پست گفت: با ایجاد سالانه ۲ هزار دفتر ICT روستایی میتوانیم این فرصت را برای مردم ایجاد کنیم تا مکاتباتشان با دولت را به صورت الکترونیکی و از طریق دفاتر پست، دفاتر پیشخوان و دفاتر ICT برقرار کنند. حسین حسننژاد در اجلاس مدیران دبیرخانههای نظام اداری کشور که امروز (۱۷ مهرماه) […]
معاون فنی شرکت ملی پست گفت: با ایجاد سالانه ۲ هزار دفتر ICT روستایی میتوانیم این فرصت را برای مردم ایجاد کنیم تا مکاتباتشان با دولت را به صورت الکترونیکی و از طریق دفاتر پست، دفاتر پیشخوان و دفاتر ICT برقرار کنند.
حسین حسننژاد در اجلاس مدیران دبیرخانههای نظام اداری کشور که امروز (۱۷ مهرماه) در اهواز برگزار شد، با تبریک روز جهانی پست اظهار کرد: از پست به عنوان مظهر، نماد و قدیمیترین نوع ارتباطات بشری که همچنان پایدار باقی مانده و یاد میشود.
وی افزود: پست به دلیل نقشی که در حوزه ارتباطات به ویژه در بخش ارتباط بین افراد و ارتباط مردم با دولت در بخشهای مختلف دارد، به عنوان یکی از سازمانهای قدیمی به واسطه توسعه فناوریها و پیچیده شدن زندگی شهروندی نقش جدیدی پیدا کرده است که باید به اقتضای این تحولات نقش و جایگاه خود را ایفا کند.
معاون فنی شرکت ملی پست گفت: در گذشته نوع ارتباط دولت در زندگی شخصی افراد و ارتباطات کمتر بوده ولی امروزه فراگیرتر شده و به همین دلیل باید ارتباطات در یک کالبد مشخص، استاندارد شده و شفاف باشد تا ضمن کاهش هزینهها موجب افزایش رضایتمندی مردم شود و به عنوان حاکم ایفای نقش کند.
حسننژاد خاطرنشان کرد: در دولتها افزایش رضایتمندی مردم اولویت است و کاهش هزینهها پس از آن در نظر گرفته میشود. ما هر چه زمینه ارتباط دولت با مردم را بیشتر فراهم کنیم مانع از دخالت برخی سلایق شخصی در پروندهسازیها و مراجعات میشویم و طبیعی است که در چنین شرایطی رضایتمندی مردم نسبت به حاکمیت و روانسازی امور اداری کشور افزایش مییابد.
وی تصریح کرد: با این دید پست در کنار دفاتر پیشخوان که به عنوان نماد واگذاری بخشی از امور دولت است و همانطور که در قانون مجموعه دستگاههای دولتی و اجرایی مکلف شدهاند که برونسپاری را در مجموعه پست، دفاتر پیشخوان و آی سی تی روستایی قرار دهند در این حوزه ورود پیدا کرده است.
معاون فنی شرکت ملی پست بیان کرد: نخست نوع ارتباطات دستگاههای دولتی با هم برقرار شد و سپس برقراری ارتباطات دولت با مردم مطرح شد و پست به جهت علاقمندی، زیرساختهای مناسب و نوع وظایف قانونی که دارد در این زمینه ورود پیدا کرد و امروزه میبینیم زمینه ارتباط مردم با دولت در قالب یک برنامه نرمافزاری و ضابطهمند حاصل شده است.
حسننژاد تصریح کرد: باید برای توفیق در این بخش پاسخها از سوی دستگاههای اجرایی شفاف باشد و این ذهنیت را که با مراجعه حضوری کارها سریعتر و بهتر به نتیجه میرسد را رفع کنیم و در این صورت توفیق اجرای این کار فراهم خواهد شد.
وی با بیان اینکه پست مکلف به ایجاد سالانه دو هزار دفتر ICT در روستاها است، گفت: با ایجاد دفاتر ICT در روستاها و گسترش ارتباطات در دفاتر پیشخوان، دفاتی پست و دفاتر ICT روستایی میتوانیم این فرصت را برای مردم ایجاد کنیم تا مکاتبات را از طریق الکترونیکی به مجموعه دستگاههای اجرایی منتقل کنند و از سوی دیگر مجموعه پاسخ مکاتبات دستگاههای دولت به مردم از این طریق انجام شود.
معاون فنی شرکت ملی پست تصریح کرد: ممکن است نرمافزاری که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده در اجرا ب مشکلاتی مواجه شود ولی مجموعه همکاران در حوزه فناوری این آمادگی را دارند که بر مبنای خاص با سرعت کارها را اصلاح کنند و امیدواریم پست بتواند در بخش واگذاری و انجام برخی امور ارتباط بین مردم و دولت کمک کند.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید